wist je dat - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Pieterjan en Kirsten Arnauts en Coenegrachts - WaarBenJij.nu wist je dat - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Pieterjan en Kirsten Arnauts en Coenegrachts - WaarBenJij.nu

wist je dat

Door: Kirsten en Pieterjan

Blijf op de hoogte en volg Pieterjan en Kirsten

17 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Wist je dat…

-Het hier ook de hele dag kan regenen en het heel koud kan zijn?
-Dat we alletwee verschrikkelijk spierpijn hebben van het waterskieën?
-Pieterjan niet op dezelfde kamer als Adrie en Kirsten mocht slapen en toen alleen op de grond in de living heeft moeten slapen?
-Adrie vreselijk snurkt? (Adrie is een dame op leeftijd die les geeft in onze school en ons regelmatig op sleeptouw neemt)
-Kirsten zich luidop de vraag stelde hoe je zwanger kunt worden als er een hond in het midden slaapt? (de zoon van Adrie gaat papa worden en de hond slaapt altijd in hun bed)
-Je in ‘Hospice’ geen kind van vier jaar mag troosten als het 40°C koorts heeft ‘cause it’s not a baby any more’?
-We eigenlijk niet weten dat het 40°C koorts was, omdat er geen thermometer was, zelfs niet in het ziekenhuis er langs?
-Kirsten vroeg of je een ‘Black Market’ een illegale handel was, waarop Adrie antwoordde dat zwarte mensen niet meer verkocht worden? (helaas:))
-Ondanks dat, we daar toch veel geld hebben opgemaakt?
-Pieterjan bijna op de vuist ging met een verkeersagressor die niet vond dat wij naast elkaar mochten fietsen?
-‘You are a strange duck in the bite’ nu ook een Engelse zegswijze is dankzij Kirsten?
-Een quiz over België voor hoge bloeddruk en verbale agressie bij de bejaarden hier zorgt?
-De Hollanders deze week terug in het voordeel staan? De andere Belgen zijn op trektocht.
-De ochtendstond goud in de mond heeft bij Kirsten maar niet bij Pieterjan en dat dat voor ‘ophef’ zorgt? (van een understatement gesproken)
-We volgende week onze vrienden in Warmbaths gaan bezoeken?
-Evelien en Gregory terug naar België vertrekken en dat we ze gaan missen?
-Bram en Kirsten hun goed hart lieten zien en een neergedaalde vogel naar de dierenkliniek brachten waar ze hem vervolgens lieten inslapen en dit een dure daad was? (125 f*cking Rand)
-Er binnenkort weer nieuwe foto’s online komen?
-Dat er al 1/3e van onze tijd hier om is en dat het vreselijk snel gaat?
-Dat het voorgaande het laatste weetje was?

• 17 Maart 2008 - 16:33

Hannes:

Zal we dat ze jullie afzetten bij die dierenkliniek. Europezen die denken een dooie vogel te redden. Hihi

• 17 Maart 2008 - 21:06

Dana:

wist je dat ik nu strike lig van het lachen! hahaha! Kirsten toch wat ga ik blij zijn als je je gedachten weer luidop met ons gaat kunnen delen :D Foto's zijn trouwens ook weer super! Ik kan me voorstellen dat het met momenten zwaar is, maar ik zie dat jullie de tijd van jullie leven hebben!
    Geniet er nog maar van!
    Dikke kus

• 17 Maart 2008 - 21:53

Het Kriske:

ik zie het allemaal al zo voor me. hihi!!
    leuk om weer iets te lezen van jullie geweldige avonturen daar! geniet van 'jullie' mooie momenten en sla jullie doorheen die iets minder fijne tijden!!
    mooie foto's,fijn om te zien!!
    dikke knuffel!
    en poepie,hele dikke kus..X..

• 18 Maart 2008 - 15:21

Tine (2e Jaar Ortho):

hoi hoi,

amai wat een sjieke avonturen!!!! lijkt me allemaal heel leerrijk maar ook wel moeilijk soms als je zo een kindje niet eens mag troosten :S
    nog veel succes daar en geniet ervan!!!

groejtes tine

• 21 Maart 2008 - 15:40

Mama:

Hallo Pieterjan en Kirsten,
    Zo te lezen zijn er toch ook mooie momenten die jullie daar beleven. Zeg Kirsten onze Pj zal nooit een ochtend mens worden troost u je moet niet vragen wat ik daar al heb mee afgezien. Het is niet te geloven maar jullie zijn al bijna twee maand daar het vliegt werkelijk. Heel waarschijnlijk te weinig tijd om ons hier allemaal te missen. Geniet ervan van deze unieke ervaring dit kunnen we niet genoeg zeggen. Alvast een zalige pasen voor jullie daar en tot nogeens hé. Het ga jullie goed!!!

• 21 Maart 2008 - 16:45

Marco:

Wist je dat, marco f*ckin jaloers is wanneer hij al deze verhalen en fotos ziet !!!

Groetjes vanuit het mijlenverre leuven:)

• 22 Maart 2008 - 19:11

De Groentenman Crew:

geniet van alles daar want hier hebben jullie dat niet meer tot zien in het koude belgie

• 22 Maart 2008 - 19:13

De Groentenman Van R:

groetjes van ons allemaal hier .

• 23 Maart 2008 - 12:09

De Paashaas:

dag collega :-) dit is het dan, de eenzaamste pasen ooit!
    Zonder mijn steun en toeverlaat om de kleine ettertjes onder te houden :-) Volgend jaar kan je je laarsjes terug aantrekken want ik als kleine paashaas zonder de grote dat was geen zicht :-) het was verschikkelijk koud en had niemand om de wind op te vangen :-)
    Zoals elk jaar waren de handen en tenen blauw van de warme zon op mijn gele oortjes! Volgend jaar staan we dus terug sterk met zijn tweetjes hé !!!!!!!
    Veel groetjes en koude kusjes
    de eenzame paashaas

• 23 Maart 2008 - 12:46

Yvette:

een heel fijne pasen toegewenst voor jullie allemaal(pj wij zullen de eitjes wel alleen opeten ha,ha)het was hier veel te stil vandaag en sylvia heeft je gemist!!Het is weer heel plezant om alles hier te lezen en te kunnen volgen vanuit mijn luie stoel.Ben blij dat er veel positiefs te vertellen is en ja het gaat wel heel snel daar hé.Ik zorg zo goed mogelijk voor afleiding voor de mama want soms mist ze je wel en toch is ze zo blij voor jullie dat het daar allemaal goed meevalt groetjes en xxxxjes van ons allemaal en geniet er nog van

• 24 Maart 2008 - 11:11

Petra & Andy:

Hey nichtje,

Super om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Geniet er van, dit is misschien iets wat je nooit meer meemaakt. Doe het nog goed daarginds he! We kijken al uit naar je verhalen en foto's als je terug bent (kunnen nu niet alle foto's zien, veel te lage internetverbinding ;-) )
    Verzog je nog goed en tot binnenkort!

Dikke kusjes,
    Andy en Petra

• 24 Maart 2008 - 18:12

Nonke Francie :

Hoi Kirsten,

Fantastisch wat je daar allemaal meemaakt. Nog veel succes verder.

Groetjes van tante Lydie, Ronald en Mieke

• 27 Maart 2008 - 10:47

Debby (nicht):

Heyhey

Na het jaarlijkse paasbezoek in Kumtich heb ik de gegevens van jullie site gekregen. Bij deze moet ik toch ook eens van mij laten horen. Ik lees veel over jullie avonturen en hoop dat er nog vele mogen bij komen. Als ons mama terug is van Ischgl (skiverlof) zal ik ook haar jullie geweldige foto's laten zien. Want een petekind in zuid-afrika maak je niet elke dag mee ;-).

HAVE FUN en tot de volgende!

GROETEKES
    Debby

• 27 Maart 2008 - 14:15

Dorien En Sander:

Wist je dat suikerwafels maken niet echt gemakkelijk is? hier een recept: - 500 gr bloem
    - 1/2 pakje bakpoeder
    - 375 gr goede boter
    - 375 gr suiker
    - 5 pakjes vaniliesuiker
    - 5 eierdooiers
    - 5 eiwitten
    - 1/2 kop melk
    Wist je dat je de groeten krijgt van dorien haar familie, en dat ze je site regelmatig in de gaten houden?
    wist je dat je johnybroertje je heel erg mist? ;-) en dat hij je die wafels wel wilt komen maken daar?

amuseer u nog en hopelijk mag je op een andere stageplaats beginnen ;-)
    Groetjes Dorien en Sander