nieuwe foto's en wist je dat... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Pieterjan en Kirsten Arnauts en Coenegrachts - WaarBenJij.nu nieuwe foto's en wist je dat... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Pieterjan en Kirsten Arnauts en Coenegrachts - WaarBenJij.nu

nieuwe foto's en wist je dat...

Door: Kirsten en Pieterjan

Blijf op de hoogte en volg Pieterjan en Kirsten

19 April 2008 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

hallo thuisfront!!!

hier nog eens wat nieuws vanuit Zuid-Afrika. veel zal het niet zijn, want het is maar gewoon om te zeggen dat de nieuwe foto's van Ikageng en week 9 en 10 online staan. hier is nog eens de link en een dezer dagen komt er wat meer nieuws van ons online.

lekker dag!

http://s272.photobucket.com/albums/jj177/pieterjanarnauts/


wist je dat...

-wegens powercuts we geen stroom hebben van 14u tot 18u en dat elke maan-, dins- en woensdag?
-maandag ons bezoek komt en we met hen Drakensberg gaan bezoeken?
-onze nieuwe stageplaats met de straatkinderen top is?
-het hier 's avonds echt wel koud is?
-Sprinkhanen voor ophef zorgen in de badkamer?
-Pieterjan uit de gips is?
-dat de tijd enorm hard vliegt en daardoor het begint af te korten?
-we bezig zijn met de plannen voor onze rondreis?
-de vier andere belgen hun soccerproject komende maandag start en dat we hier actief in zijn betrokken?
-het rollenpatroon stevig onderhouden wordt? Zo blijven de boys thuis Championes League kijken (met bier) en gaat de vrouw (alleen) naar een formele gala-avond.
-Kirsten aangevallen is door drie honden en Pieterjan verder fietst?
-we nieuwe mensen hebben leren kennen die ons op het slechte pad brengen?
-Zuid-Afrikaanse bloempotten heel zwaar zijn, maar niet voor Pieterjan?
-er weer een nieuw vogeltje begraven ligt naast Piet?
-Kirsten liever Pieterjan op de grond laat liggen en er een foto van neemt dan deze arme kreupele jongen op te rapen (opvoeder is ze dan...)?
-er meer en meer te beleven valt op onze stage, super?!
-Kirsten de haren van Evert-Jan heeft geknipt met de losse hand? (merkbaar?)
-de boys goed kunnen koken, behalve Bram? (2 eieren koken= 2*10min. dus 20 min koken!)
-we jullie binnen ongeveer 7 (!) weken terug zien?

Tot dan en lekker bly!!

  • 19 April 2008 - 15:54

    Nathalie:

    yhoow pieter-jan,

    en hoe is het bij u? lekker warm zeker met uw plaaster :)
    je hebt wel vele foto's getrokken en leuke verhalen vind ik.
    groetjes,
    nathalie
    (zus van de enige echte paashaas, die deze keer zeer eenzaam was zonder haar collega :D )

  • 19 April 2008 - 16:05

    Yvette:

    eindelijk heb ik nog eens tijd gevonden om alle foto's en berichten uit te pluizen en ondertussen is nathalie mee komen kijken en ik moet zeggen ze was er helemaal van onder de indruk.de foto's en verh.zijn dan ook weer prachtig.ik hoop wel dat je echt al eens rust met dat zwaar voetje hé:d en als je nog even kunt wachten dan zal anne astrid je wel in de wattekes komen leggen.regenachtige groetjes uit bunsbeek van ons allemaal(f) :) :) :)

  • 21 April 2008 - 18:06

    Nicky:

    Whoehoeeee, nog 6 dagen!!!! Amai kirry, daar kijk ik naar uit zene, tis echt aftellen nu!! Weer leuke foto's!!

    Maakt er nog een leuke week van en tot...zondag!!

    Ne dikke zoen en groetjes aan pieter-jan!
    Liefs,xx

  • 22 April 2008 - 17:43

    Papa Kirsten:

    spanning stijgt nog 6 keer slapen en dan
    weer eens lekker alle fustraties van mij
    afgooien ik vind deze reis een zeer spannende onderneming vooral die 11 uren
    vliegen .vandaag weer tv opnames gedaan
    bij gerry moors koken met moke om 9 uur
    begonnen met champagne en om 5uur gestopt
    jawel met champagne wat een hondenleven
    in mijn centjescommerce.wij hebben een hele valies groetjes bij en enkele kilos
    chocolade.Voor de rest van de week een
    beetje stressen en aftellen tot ons
    weerzien.Tot maandag ik zal het maandgeld
    ma
    ar overmaken voor dat we vertrekken zeker?dikke kus papa

  • 22 April 2008 - 19:30

    Tante Ria:

    hoe is het daar in het verre Afrika ? Alles onder controle ? En je voet is uit de plaaster, pieterjan ? Nu nog 4 weekjes revalidatie. Doe maar kalm aan.
    Hier op tv. is het 'toast Kannibaal'. De bosjesmannen leven zich uit. Amaai ! Hopelijk krijg je die daar niet te zien !
    Hier is het nu zonnig. Eindelijk ! nen mens herkomt er helemaal van. Zondag was het kermis bij oma. Druk, druk, druk !!! Taart, koude schotel, ijs, ... en dan in het dorp terrasje gedaan.
    Standaard is voetbalkampioen. Te gek. En Sint-Truiden bengelt voorlaatste. Zal ook wel naar tweedeklas gaan. Dan zal nonkel Vital zaterdagnamiddag of zondagnamiddag moeten gaan kijken. Haha ! Tante Hilde heeft eindelijk de tijd gevonden om je website eens helemaal uit te pluizen. Heeft ze 3 uren over gedaan. Nu moet ze de tijd nog vinden om je te mailen. Maar, het komt eraan !!!!
    zo, ik heb weer een goede daad gesteld.
    Zondag hoor ik dat er een vliegtuig vol kameraden richting afrika vertrekt. Zorg dus maar dat je kot opgekuist is. ;-)
    Smile, bye. Tante Ria

  • 23 April 2008 - 15:31

    Tant (lens) ;-):

    Ja hier is tant nu eindelijk, onndertussen is veel nieuws van uit het ouderlijk huis overgekomen naar hier.
    hoe gaat het nog altijd goed? je geniet vast van het lekker zonnetje en wij van freis weer. alle dagen genieten wij buiten van stevige regendouchen.
    Ondertussen heb je toch al t'een en ander gezien en gehoord, over t'inlands leven. je hebt toch op verkenning geweest in de zwarte wijken, en hoe is de toestand en hun comfort en is de natuur mooi?
    Hier is het rustiger in de zaak, buiten n paar klanten per dag, de parking staat nog steeds vol auto's en nog goed bezet door de klanten van het t'gazetje.
    de 11de mijne verjaardag geweest en s'avonds is t' hele gezin Coenegrachts komen eten meevieren oa. oma, tante Annie -John, Vida Frans en Els, tante Denise -luc , we waren met 13 en veel plezier gehad. goed gelachen. nog een 6 tal dagen en je krijgt bezoek uit Belgie 't zal een heel belevenis worden voor jullie allen. Verder wens ik je nog sterkte en goede gezondheid, werklust, als ook ontspanning. Groetjes en dikke kus van Tante Maria

  • 23 April 2008 - 20:01

    Ellen:

    Dag lieve Kirsten (en ook pj)! Mijn eerste berichtje hier. Het heeft dan ook lang genoeg geduurd hé! Ik word blogbericht na blogbericht, foto na foto jaloerser dan ooit! Wow zeg! Maar ja, dat hoef ik jullie niet te vertellen waarschijnlijk!

    Maar binnen een kleine twee maand al terug in ons druilerige landje? Dat betekent dat we dan zo snel mogelijk zonder fout eens moeten afspreken hé Kirsten! Nu we dit jaar geen Jomba-uitleef-week hebben.. moeten we dit op andere manieren goedmaken! (Ik vind het toch hoe langer hoe meer ook jammer... Maarja, ik kan toch sowieso niet met werk enz.. Maar toch. Maar ANYHOWWWW.. :-) Ook dat komt allemaal sjnor!

    Ohja.. jullie houden toch een woordenboekje bij met de grappigste Z-Afr woorden hé? Ik wil dat dan wel eens lenen en integreren in ons dagelijks taalgebruik.

    Maar oke. Tot zover deze lezing!
    Dikke zoen!
    (Ik mail je nog uitgebreider)

    & geniet er van elke moment!
    x Ellen

  • 24 April 2008 - 16:28

    Gregory:

    hoy kirsten en pieterjan,

    Er is weer heel wat gebeurt zo te lezen. Ik ben hier druk bezig aan mijn eindwerk te werken. Mijn eindwerk gaat over de psychosociale gevolgen van een totale borstamputatie.

    Pieterjan, hoe ist het met de enkel? Ik mis afrika en jullie steeds meer en meer :-(

    Geniet nog van het mooie afrika,

    hopelijk tot we elkaar terug zien in belgië.

    groetjes,
    gregory

  • 25 April 2008 - 18:09

    Nonkel Paul :

    Eindelijk nog eens een teken van leven vanuit het hoog ontwikkelde Luttelkolen. Ik schaam me wat dat ik zo lang onbespeurbaar was. Sorry in het kwadraat.
    Als ik de foto's bekijk, stel ik vast dat je daar een heerlijk leventje heb: eten, drinken, dansen, sporten, weekendje op stap, 't zotteke uithangen ... En ik die dacht dat je daar stage ging doen en echt ging werken? Enfin, uit je verslagen blijkt dat je er ook social work doet. Ik zal het maar geloven...
    Weet je wat ik me nu ineens afvraag? Wat is nu een typisch Zuid-Afrikaans gerecht? Ik mag veronderstellen dat je -eenmaal terug in uw "Heilig land der vaderen" - voor de familie uw kooktalenten demonstreert hé.
    Wat uw voet betreft: nie goe bezig, hé ! Hopelijk heeft het geen gevolgen. Zoals je mama zegt: goed verzorgen, geen risco's nemen, op tijd rusten...
    Hier in onze familie gaat het redelijk goed. Annemie haar buikje begint aardig te zwellen. In september ben ik grootvader!!! Als 't God belieft... Ze sukkelt wel (daarom zei ik "redelijk" goed) met veel hoofdpijn: het resultaat van een punctie in de rug waarbij het gaatje niet dicht geraakt en er vocht ontsnapt. Deze week hebben ze in de kliniek geprobeerd het gat te "dichten" met wat bloed van haar. Dat zou moeten stollen zodat de opening dicht is. Resultaat: wel wat beter, maar niet helemmal in orde. De dokter zegt dat het wel tot drie keer kan mislukken... Gelukkig compenseert de vreugde voor het kindje de vervelende hoofdpijn.
    Ik ga het hierbij laten. En ik beloof dat dit niet het laatste berichtje van mij was.
    groetjes van tante Agnes, je peter, onze kroost (kudde geiten incluis)

  • 26 April 2008 - 11:12

    Gretel:

    Hey Kir en PJ,

    amai, amai, zoveel avonturen ondertussen! Sjiek hoor!
    Als mijn buik niet zo dik was, stond ik daar maandag ook, samen met 't Gazetje in Z.A.!
    Steven heeft zich in afzondering al mentaal voorbereid om de Gazet daar in afwezigheid van Herr Direktor goed te runnen (maar ik geloof toch dat hij een beetje zenuwachtig is. Begrijpelijk.).
    Ikke word steeds dikker, haha, nog een klein maandje en dan hoop ik dat die uk eindelijk uit mijn buik komt (want nu begint het toch allemaal wat zwaar te worden).
    Ik weet ondertussen ook dat ik na september op zoek mag naar een andere job. Tof is anders, maar ik voelde het wel een beetje aankomen, eigenlijk. Maar ik ga me daar nu geen koppijn over maken, eerst die baby gezond en wel op de wereld krijgen, dan een uitgebreid verslag van u krijgen (jaja, zo snel zal het allemaal gaan, denk ik zo), dan is het alweer zomervakantie en trekken we einde juli naar La Douce France met de baby (hoe vroeger de reismicrobe te pakken, hoe beter!) en wat daarna volgt, zullen we nog wel zien, hé.

    Wouter nog gezien, amai die wordt groot. Wat ne chansard dat die naar u mag komen, héhé! Met Klaar terraske gedaan in Hasselt, afgelopen dinsdag. Heel leuk! Voor herhaling vatbaar. Julieke gezien van tante Lut en Dréke, amai, ook groot en vooral een 'zotte mus'!

    Oma niet zo goed gevallen: seriueze kwetsuur aan de schouder, dus veel pijn. Ze kon het niet laten op een stoel te kruipen om een raam in de keuken te poetsen en toen is ze gevallen. Maar op haar grommelen helpt dus niet, ze heeft altijd een antwoord klaar. Ge kent haar!

    Verder staat hier alles klaar voor de komst van een klein Blockx'ke, we moeten alleen nog een stukje living verven, Flip is dat nu aan het voorbereiden. En laat dan dat scheeuwerke maar komen!

    En nu heb ik eigenlijk al wel veel te veel gezeverd.
    Amuseert u daar nog maar goed. Geniet van het bezoek van de familie en laat ze ook maar eens kennis maken met de locals (ge gaat nonke Guido dan nogal horen, denk ik zo, hihi! hij knijpt ze nogal voor het vliegen, hoor! ;-) ).

    Allez, hou je goed! Heel veel groetjes ook van Flip en baby-in-de-buik.
    Stuur me uw postadres nog es via mail door, zodat we een geboortekaartje richting Potchefstroom kunnen sturen als het zover is!
    O ja, en morgen gaan we bij een Zuid-Afrikaanse kunstenares op de koffie, hier in Hasselt. Maynie Malan (die onze trouwringen maakte). Check haar website maar es. www.mayniemalan.be

    Veel liefs!!!

    Gretel
    Flip
    Baby-in-de-buik

  • 27 April 2008 - 07:19

    Haasje:

    Hallo kirsten hoe is het met je
    morgen maandag hoog bezoek voor je .
    ben gisteren in de winkel geweest en je vader was erg nerveus. Als hij toekomt doe je hun maar de groetjes van ons.
    We kijken regelmatig naar de foto's en de berichten. Heb een fijn tijd met je ouders en je broertje maak er 10 fijne dagen van. Groetjes van Annick Laura Sanne Jean Pierre

  • 03 Mei 2008 - 12:04

    Linda:

    Hoi Kirsten,
    Ik laat Kris typen want ik ben niet zo snel. Juist foto's bekeken ferm sjiek! Wil je nog wel terug naar huis? Neem wat leuke venten mee naar huis! Deze maand ben jij jarig dus bij deze alvast een dikke proficiat!! Amuseer je daar achter in den Afrique en tot binnenkort, dan drinken we een dikke bok!
    Groetjes
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieterjan en Kirsten

wil je foto's zien? ga dan snel naar: http://s272.photobucket.com/albums/jj177/pieterjanarnauts/

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 38427

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: