een dag uit het leven van... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Pieterjan en Kirsten Arnauts en Coenegrachts - WaarBenJij.nu een dag uit het leven van... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Pieterjan en Kirsten Arnauts en Coenegrachts - WaarBenJij.nu

een dag uit het leven van...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Pieterjan en Kirsten

01 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

voor de mensen die heel erg jaloers zijn op ons en denken dat een buitenlandse stage alleen maar rozegeur en maneschijn is.. hier een dag die dat tegenspreekt! :)
donderdagochtend, 6u28: Pieterjan zijn wekker loopt af. niet 1 keer, niet 2 keer maar wel 3 keren! grrr, kan hem wel een kussen naar zijn hoofd smijten! Opstaan,wassen, Pieterjan uit zijn bed sleuren... Kwart na 7 vertrekken we dan richting taxi busjes (weet jij de weg nog, ik niet meer hoor!)want het is donderdag en dan gaan we naar Promosa, het chaos-schooltje met de 40 peuters en kleuters die ons niet verstaan, en wij hen niet. Yes, van de eerste keer juist gelopen en ook nog een busje gevonden! tis al aardig warm buiten en het busje zit gelukkig nog niet overvol. we voelen ons veilig, zeker wanneer de chauffeur moet uitstappen en een zetel met de hamer eruit moet slaan om iemand uit te laten! 8u: bestemming bereikt! Vol goede moed en een tas slappe koffie later beginnen we aan onze dag. Ik heb besloten om me met de babys bezig te houden. dat nemen ze wel heel letterlijk want ik sta er ook echt heel alleen voor, ook voor de vele kak- en pispampers. maar goed, ik klaag niet, zeker niet wanneer ik Pieterjan voorbij zie komen, 1 brok frustratie `ik moet hier WEG` klinkt het. dan moeten de babys het bed in (moe of niet) en ga ik mijn kompaan maar eens helpen.. ik heb zelfs een verhaaltje in het Tswana voorgelezen, een combinatie van russisch,arabisch en chinees, maar het viel in de smaak! dan nog papje geven en we zijn blij dat het 13u is! terug tuffen met het busje dat nu wel overvol zit. maar dat is nog wel gezellig, leer je wat `locals` kennen. thuis aangekomen willen we op ons gemak iets eten, belt onze contactpersoon van het bejaardencentrum `of we om 14u naar de zaal willen komen om die klaar te zetten voor het feest op vrijdag` (het was 13u45). daar aangekomen, mochten we tafels dekken. en wat voor! hoeve dewaleff is er niks tegen! na een uurtje was alles klaar.. dachten we.. de bazin komt van haar oren maken en alles moet aangepast worden! de zweetkringen onder mijn oksels waren inmiddels meer dan zichtbaar, maar we keep on smiling! om 17u waren we klaar en we ploften ons eindelijk in de zetel toen ons de volgende opdracht te wachten stond: groepswerk voor school met een bende kakelende, christelijke meisjes. van de opdracht begrepen we niet veel, maar we hebben toch een meerwaarde proberen te zijn! s avonds vroeg het bed in, want de volgende ochtend moet ik er om 4u30 uit om kindjes met een handicap te helpen opstaan en wassen.. wat vakantie, niks vakantie! :)
Voor de rest gaat hier alles goed hoor, we genieten nu van ons weekend en gaan morgen naar pretoria! volgende week proberen we er weer wat foto s op te zetten. en we zien ook dat er veel mensen eens komen kijk op onze site, maar het is ook altijd leuk om berichtjes te lezen! dus dat zeker blijven doen!
ook even melden dat ze onze `fraude` ontdekt hebben en dat we dus geen internet meer hebben in ons huisje...
Baie groetjes en lekker bly dag!

  • 01 Maart 2008 - 14:05

    Mama:

    hallo pieterjan en kirsten,
    zo te merken kun je nog steeds niet goed uit je bed pj foei en ik die dacht dat zal hij daar wel leren!!! maar zo te zien hebben jullie geen tijd om jullie te vervelen. pj je moet zo vlug de moed niet opgeven probeer je dan verstaanbaar te maken met gebaren taal of lukt dat ook niet. afin zo te horen afwisseling genoeg. de groetjes nog en nog veel moed en doorzettingsvermogen gewenst en ammuseer jullie maar.

  • 01 Maart 2008 - 17:00

    Grote Zus:

    Hey Bob en Kirsten,

    Ik zit op enkele minuten telefoneren van jullie of alleszins Pieterjan vandaan en ik moet zeggen, amaai... Jullie krijgen een harde dobber te verwerken merk ik. Maar laat het een uitdaging zijn om er een zachtgekookt eitje van te maken. Ik ben er zeker van dat jullie erin zullen slagen om met alle situaties om te gaan. Dat jullie zullen leren ermee om te gaan en leren dat op de best mogelijke manier te doen. Het is misschien niet de beste manier die je zelf voor ogen had, maar wel de beste die mogelijk is... Ach ja, de zinsconstructies zijn ingewikkeld aan het worden en dan moeten we stoppen hè! Maar goeie moed zou ik zo zeggen! Zeker niet opgeven, blijven doorgaan!

    Hele dikke kus en knuffel voor jullie beiden en tot de volgende keer!

    Keep us posted!

    :-)

  • 03 Maart 2008 - 16:41

    Leentje :

    eindelijk de weg naar deze site gevonden!! howjong kirsten, hoe chiek klinkt alles! Ik zit hier ganse dagen filosofische brol voor mijn thesis te lezen en te schrijven terwijl gij gewoon echt iets aant doen zijt voor kindjes in Afrika!! Ik ben zo fier op u en als ge met de handen in het haar zit, geniet dan maar van dat gevoel want das het avontuur he! Veel succes, ik zal zeker nog eens terugkomen!
    dikke kus en moed voor u tweekes!

  • 03 Maart 2008 - 20:14

    Tant Amieke:

    hallo daar,
    Eindelijk moet ik zeggen, want het heeft effkes geduurd voor ik deze site vond. En nee, het lag helemaal niet aan mij....
    Soit, ik heb uw verslagen gelezen en al veel gelachen!! Wist trouwens niet dat jij dat zo super goed kon !? Het enthousiasme straalt van uwe tekst af en ik kan zelfs vanuit hier meegenieten.Dat was het voorlopig. Oh ja, je kaart is aangekomen en pronkt midden op tafel naast de taart enzo. Krijgt de groetjes en dikke knuffels van hier en van mam natuurlijk. Tot snel

  • 04 Maart 2008 - 17:21

    Valerie Vandeputte:

    Hey PJ & Kirrie:)
    leuk zo jullie verhalen hier te lezen & allesinds ook proficiat met jullie goede uitslag!
    chapeau dat jullie je plan ginds zo goed trekken!
    ben benieuwd naar de nieuwe lading fotos!
    gistere was ik Mark nog tegen gekomen op de fiets:)
    Met mij gaat alles ook wel goed..blij dat alles uiteindelijk beter mee valt( gelijk j had voorspeld kirsten;) ) op stage & op school ist wel interessant! mè mn frans gaat t heel goe ma kzal ook weer blij zn azt vakantie is wnt ben eeeeecht moe!
    oo ik wil ook het zonnetje:( ipv de sneeuw op stage:s
    breng de zon allesinds maar mee als jullie terug komen!
    denk vaak aan jullie & laat ze daar n poepje ruiken!
    btw kirsten hoe zijn de 'busjes' daar? ook zo goe az toen in de ardenne haha:D
    xxxxx
    Vie

  • 04 Maart 2008 - 20:07

    Elke:

    Heey Potjes,

    Ik lees dat jullie het daar héél druk hebben!!Ik hoop dat alles stilaan wat beter gaat en jullie ook wat kunnen genieten van jullie tijd ginder!

    Ik heb vandaag een stageplaats gekregen... met kinderen met een mentale handicap... vrijdag moet ik op gesprek! En dan maar hopen dat ik er mag beginnen!

    Ik wens jullie ng veel succes!! Tot schrijfs...

    Bisous, moi

  • 04 Maart 2008 - 20:34

    Het Kriske:

    hey poepie en pj,

    tis leuk om te horen (lezen) dat jullie voor alles gaan!!! de verhalen zijn heel fijn om te lezen, ik kan me al een beetje inleven!
    als het eens moeilijker gaat dan slaan jullie je er wel door!! denk maar aan de mega mooie tijd daar in afrika!! volle gas voor alles gaan!! maar daar twijfel ik niet aan!!
    kirsten, ik hou van je en zie je super graag!! dikke kus x

  • 05 Maart 2008 - 09:51

    Mamke:

    dag Kirsten,
    Ik heb je kaartje ontvangen en ik ben heel blij.Ik heb de groetjes gedaan aan de kids.Verder wens ik je nog veel plezier daar in Afrika.Blijf je volgen op de computer en geniet van je foto's
    groetjes mam

  • 05 Maart 2008 - 10:12

    Hannes:

    Ajeee,

    zwaar jaloes van julie. Afzien maakt jullie trip geen vakantie, maar dat maakt de ervaring net veel intenser. Blijven peizen aan de momenten waarop je geniet ook al sta je tot tranens toe pampers te verversen.

    Kussen

  • 05 Maart 2008 - 17:06

    YVETTE:

    Hela de werkende,zwetende en zwoegende bijtjes.Ik hoor dat het niet altijd even makkelijk is maar ik weet dat het lonend en verrijkend is.Ik stuur jullie bij deze een pakje moed en sterkte op.GROETJES VAN ONS ALLEMAAL

  • 06 Maart 2008 - 15:56

    Sofecuador:

    Stage in het buitenland is zeker niet altijd rozegeur en maneschijn! wel iets meer dan thuis in België...:) Maar hier in Ecuador is het oorlog en is de helft van het land overstroomd! Hoera! Gelukkig zitten wij hier lekker hoog op 2850m en voel ik er amper iets van.. Ik mis jullie potjes maar we mogen allemaal fier zijn op elkaar.. al een maand achter de rug en nog niemand dood, beroofd of terug met heimwee naar huis! Alhoewel...van die speffie en Benny hoor ik helaas nooit iets.. hebben het misschien te druk aan hun zwembad :)
    Muchos besos y hasta pronto (vele kusjes en tot snel)

  • 06 Maart 2008 - 17:26

    Sofie:

    Hy Pieterjan en Kirsten !

    Tof om hier dingen te lezen, 't is natuurlijk niet altijd gemakkelijk stage, maar geniet van de mooie momenten! Maar dat zullen jullie ook zeker doen!

    Nog heel veel plezier en tot binnenkort...
    Sofie

  • 08 Maart 2008 - 11:53

    Caroline De Romein:

    Heyyy Dag Pj en Kirsten,

    Jaja een buitenlandse stage is geen vakantie hé!!! Ook al denken er sommige anders over :-)
    Ik merk dat het heel goed met jullie gaat en dat maakt me blij.

    Met mij gaat ook alles goed. Volgende week begint mijn stage pas jaja ook in Italië is er chaos:-)amai nog niet!!! Maar alles komt inorde en ik zie mijn stage volledig zitten.

    Amuseer jullie nog en veel succes.
    Zorg goed voor elkaar!!!
    Vele knuffels en groetjes
    Caroline
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieterjan en Kirsten

wil je foto's zien? ga dan snel naar: http://s272.photobucket.com/albums/jj177/pieterjanarnauts/

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 38464

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: